Sponsorlarımız
PROTEİN TOZU KULLANMANIN ZARARLARI
1
Foruma yeni içerik göndermek için Giriş yapınız 23 Ağustos, 2013 - 17:47
Fatih Yılmaz
Fatih Yılmaz kullanıcısının resmi
Üyelik :18-10-2012
Mesajlar : 6245

 Protein Tozu spordan sonra kullanılan ek besindir. Sporculara yapılan spordan sonra destek vermesi için kullanılır. Protein tozunun yararı ve zararları günümüzde hala netlik kazanamamıştır.

Et, süt, muz, pilav, makarna gibi protein bakımından zengin olan gıdaların protein tozuyla alındığında daha verimli olduğunu belirlenmiştir. Bu da bizim vücut direncini güçlendirmemiz için işimize yarıyor. Protein tozunu genel anlamda spor salonuna giden kişiler kullanır ve herhangi bir zararının olmadığını düşünerek destek verici olarak görürler. 

ispanakli proteinli icecek Protein Tozunun Faydaları Ve Zararları

Protein tozu kas geliştirmez, sadece verilen enerjinin bir kısmının geri kazanılmasını sağlar. Doktorlar da çok fazla protein tozu önermez. Onun yerine protein bakımından zengin olan yumurta ve sütü önermektedirler. Doğal besinler normal alındığı sürece herhangi bir ek gıdaya ihtiyaç duyulmaması söylüyorlar. Aynı zamanda spermlerin daha kalitesiz olması, aşırı protein tozu kullanılmasından kaynaklandığını belirten araştırmalar da yapılmıştır. Araştırmalar protein tozunun düzenli kullanılmasında herhangi bir problemin olmadığını ve doktor kontrolünde alınması gerektiğini gösteriyor.

Protein tozunun sabahları aç karnına alınmasının, aç kalmış vücuda daha etkili olduğu ve etkili şekilde vücuda işlendiğini belirtebiliriz. Protein tozu gym salonları, eczaneler ya da vücut geliştirme malzemeleri satan mağazalardan rahat bir şekilde alınabilmektedir. 

Genel anlamda herhangi bir yan etkisinin bulunmadığını söyleyen kişi ve kuruluşların sayısı oldukça fazladır. Azınlıkta olanlar da protein tozuna karşı değillerdir fakat protein tozunun ana gıda değil de ek gıda olarak kullanılmasını isterler. Örneğin çalışanlar için karşılanmayan protein ihtiyacını protein tozuyla takviye edilmesinde herhangi bir problemin olmadığı belirtilir.

Not: Bu bilgiler tamamen yoruma bağlıdır. Tescil edilmiş bir sağlık bildirimi değildir.

Protein gereksinimi Günlük protein gereksinimi, vücut yapısı ile bazı özel durumlara göre değişiklikler gösterir. Ancak genel olarak söylemek gerekirse, sağlıklı bir kişinin günlük gereksinimi kilogram başına 0,8-1,2 gram arasındadır. Hastalık durumlarında, çocuklarda ve büyüme çağlarındaki kişiler ile sporcularda bu oran artmaktadır. Tabii protein ihtiyacı; egzersizin tipi, çalışma süresi ve yoğunluğu ile yapılan sporun özelliğine göre de değişir.

bir bardak proteinli icecek Protein Tozunun Faydaları Ve Zararları

Protein tozlarının etkileri Konsantre olarak hazırlanmış protein tozları %90 gibi yüksek oranda protein içermesine karşın, bu protein tozlarının yağ ve kolesterol oranları oldukça düşüktür. Vücut gelişimi için özellikle yoğun antrenman dönemlerinde, protein ihtiyacının artması sebebiyle sporcuların protein gereksinimi diğer bireylerden 1,5-2 kat daha fazladır.

Yoğun antrenman dönemlerinde protein gereksinimini sağlarken, vücuttaki ideal kas ve yağ oranını korumak oldukça zordur. Çünkü hayvansal kaynaklı proteinler gibi yüksek kaliteli proteinlerin yapılarında yağ oranı yüksektir. Bundan dolayı spor yaparken; protein tozları pratik bir çözüm olarak düşünülebilir. Ancak protein tozları kullanılırken, atlanmaması gereken bazı noktalar vardır. Bunların başında günlük protein ihtiyacı gelir. Çünkü gerektiğinden fazla alınan proteinlerin, vücutta yağ olarak depolandığını unutmamak gerekir.

Fazla proteinin zararları• Proteinler vücutta direkt olarak depo edilemez. Ancak alınan proteinlerin fazlası yağa dönüşerek, depo edilir. Vücuttaki artan yağ da sporcunun performansını düşürerek, kilo alımına sebep olur.

• Proteinlerin parçalanması sonucu oluşan ürik asit gibi artık maddelerin atımı böbrekler tarafından gerçekleştirildiğinden, fazla protein alımı, sporcularda su kaybına yol açar.

• Fazla protein alımı, kalsiyum atılımını hızlandırır. Bu da spor sakatlanmalarına yol açar.

• Protein bakımından zengin hayvansal kaynaklı besinlerin yapılarında katı yağ ve kolesterol bulunur. Bu tür yiyeceklerin fazla oranda tüketimi, ileri yaşlarda kalp-damar hastalıklarına yakalanma riskini yükseltir.

Bu kısımdan itibaren Dr. Ümit Hazar’ın yazısını okuyabilirsiniz.

Protein tozu ; body building yapan insanların kullandığı bir üründür… besinlerde az miktarda bulunan protein tozu ve amino asitleri kapsüller halinde yutarak az zamanda büyük işler yapmak hedeftir. piyasada bir çok protein tozu ve aminoasit hapları bulunmaktadır.. Ancak tıbbi etik ve deontoloji kuralları gereğince buradan isim vermek doğru bir davranış tarzı değildir.. Esasen , hemen her protein tozu ve aminoasit hapı biribine benzer , aralarında çok önemli bir fark yoktur.

* Eğer vücut geliştirmek için protein tozu veya aminoasit hapı kullanacaksanız , hiç tavsiye etmem.. günde 6 tane aminoasit hapı yerine 1-2 tam yumurta yemeniz aynı değerleri verir.

* Vücut geliştirmede protein tozu ve aminoasit haplarından uzak durmak gerekir.

* Yalancı gelişme yapacaksanız hiç yapmayın daha iyi….Sağlığınızı kaybedersiniz……İlk etapta olumlu gibi görünen bir çok şey , ileriki yıllarda telafisi imkansız hasarlar bırakabilir.

* İnsanlar arasında şöyle bir yanlış kanaat vardır.’’Vücut geliştirme sporunu bırakınca kaslar sarkar’’ yanlış birkanattır.

* Doğrusu şudur; Kasların sertliği gider ve kasın kütlesi küçülür.Sarkma olmaz.Lakin sporu bırakınca yanlış ve dengesiz beslenme sonucu yağlanma olacağı doğrudur.

* Yalnız; protein tozu ve Aminoasit kullanımında kasta sarkma olur.Buda bir gerçek.Bunlardan uzak durmak gerekir..

* Vücut geliştirme kurallarından birisi de ; DOĞAL BESLENMEDİR.

* Protein ve aminoasitler kasların gelişmesi için kaçınılmazdır.Zaten proteinlerin yapı taşı aminoasittir. Proteinsiz kas gelişmez. ama doğal yolla… yapay ilaçlarla DEĞİL !

* Proteinler tüm et ve süt ürünlerinde doğal olarak bulunur…Bol tüketin..

* Yumurtanın sarısı yağ,beyazı ise protein yoğunlukludur.Süt,bal ve çerezi sofranızdan eksik etmeyin..

* Pirinç pilavını ve fasulyeyi bol tüketin….Bunlarda protein bol miktarda bulunur.

* Yağlı besinlerden uzak durun.

* Karbonhidratı abartmadan yeterince alın.(Makarna,ekmek,un mamulleri,şeker v.b)

* Bol sebze ve meyve yiyin.. Vitamin açısından çok faydalıdır.

* Protein kasları geliştirir ve vaz geçilmezdir.Karbonhidrat enerji verir.Vitamin dokuları onarır.

* Hülasa ; protein tozu veya aminoasit hapları yerine doğal beslenmenizi öneririm.